24 maj

Idag blev det en timmes ordentligt mjukgörande skrittpass! Hon är oftast så himla stel i sidorna så idag skrittade vi först ut en runda på långa tyglar, förutom på ett ställe där dom håller på att bygga hus så hon blev rädd för nån stor pressäning(?) så jag var tvungen att hoppa av och leda henne förbi. Men sen red jag runt på ängen och gjorde oändligt många volter, ryggningar, skänkelvikningar osv. Tror nästan jag inte red rakt fram någonting utan sysselsatte henne hela tiden! I början var hon ganska ignorant mot mina hjälper vilket hon nästan alltid är i början och volterna var ungefär som att svänga en bil, ingen böjlighet ALLS i kroppen och helt stel i käken. Men efter ett tag började det släppa och hon gick på riktigt fint tycker jag. Var riktigt nöjd med många ryggningar då man verkligen kände hur hon satte under sig och kämpade på med baken.

Sen red jag upp till ridbanan för att jag tänkte fortsätta i trav och hon jobbar mycket mer koncentrerat där, men eftersom hon går barfota nu så har hon blivit så ömfotad så hon knappt kan gå på grus.. Visserligen var ridbanan nyharvad så det gick bra i skritt men inte alls i trav, lite surt! Men jag fortsatte iaf på samma sätt på ridbanan ett tag och sen tog jag två snabba travsträckor på ängen på slutet så hon fick springa och sträcka ut lite också.

Imorn blire longering!

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0