12 maj

Idag var Stoffe med till stallet så jag gjorde liksom inget speciellt när jag red idag. Skrittade rundan först på långa tyglar, sen blev det några galoppsträckor på ängen. Höll inte så noga koll på hur många/ varv men dom hade olika tempo så det var väl bra variation på det sättet, även fast ingen var särskilt samlad. Sen red jag runt på lite volter, gjorde skänkelvikningar (som inte gick särskilt bra..) och lite andra mjukgörande övningar. Hon är dock så jäkla jobbig när man försöker rida ordentligt på ängen för hon drar alltid extremt mycket hemmåt, otroligt frustrerande ibland... La därför upp stigbyglarna för att kunna hålla om bättre med skänkeln och stundvis så tycker jag hon gick rätt bra o traven faktiskt! Stadig form (för att vara henne) och helt okej skänkelvikningar!

Avslutade jobbet på ängen med att försöka galoppera lite på volt och sen trava av i en längre och lägre form. Sen gick vi upp till övre ängen och hoppade studsen och stocken några gånger var och sen satt jag av och skrittade av för hand. Ett riktigt svettpass blev det!! Länge sen Mirran var så svettig hehe, men det betyder ju bara att hon jobbar och anstränger sig :)

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0