1 maj

Idag gjorde vi lite olika saker med fokus på styrka och kondition. Efter den obligatoriska skrittrundan red jag en rätt lång väg i trav på längre tyglar för att hon skulle få sträcka ut som hon ville, stog även i lätt sits hela sträckan och fan va det kändes i låren haha! Efter det red jag 4 galoppintervaller, två per varv för att hon skulle få upp lite flås. Det gick väl bra, måste dock träna som en galning på fattningar..

Efter det red vi in till "terängbanan" där typ dom ända klätterbackarna finns, och korta är dom också men man får göra det bästa av det man har! Galopperade upp för backen 3 gånger och hoppade lite småhinder, efter det red jag ut på ängen och red några galoppintervaller till, men då tror jag hon var lite trött eller nåt för hon höll på att tjaffsa som fan så jag red runt på en stor volt i trav tills hon blev lugn och jag kunde rida med längre tyglar och hon sänkte huvudet utan att springa iväg. Då försökte jag jobba lite i galopp på den volten med det gick i princip inte, hon kändes jätteseg och försökte bara sakta av hela tiden. Tror det var för att hon var trött och jag red på en ganska liten volt så när jag förstorade den ganska mycket så gick det lite bättre och då gav jag upp för idag.

Skrittade av henne för hand och då gick vi lite i skogsdungen igen så hon fick klättra lite mer, önskar det fanns fler klättermöjligheter i närheten av stallet :\

Nästa gång blir det 8 galoppintervaller, alltså 4/varv istället!

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0