8 juni

Idag tänkte jag jobba lite ordentligare eftersom vi mest chillat på senaste tiden och Mirran börjar likna en tunna med ben... Så jag skrittade direkt ut på ängen eftersom hon är så extremt ömfotad nu, iaf så red jag runt lite och försökte få henne framme för hjälperna vilket var lättare sagt än gjort.. Hon var sjukt seg och ville bara gå tillbaka mot stallet hela tiden så var liksom var tvungen att "mota" tillbaka henne på stigen hela tiden, riktigt frustrerande. Men sen började jag trava iaf, travade bara runt runt lite hur som helst på ängen för att hon skulle få upp lite flås och värma upp ordentligt. Och herre var stel hon är.. Inte det minsta följsam eller böjbar i sidorna, men det brydde jag mig inte överdrivet om idag eftersom jag hade inriktningen på konditionen. Efter ett tag började jag jobba i galoppen och hon gjorde nästan alla fattningar jättebra! Så kan sluta jobba på det nu lite och fokusera på att hålla igång själva galoppen och få henne att jobba ordentligt i den. Men det är ju lättare sagt än gjort eftersom att hon börjar bocka och ha sig så fort det blir ansträngande... Ston alltså! Men jag märkte iaf att efter att först galopperat i lätt sits och sen satte mig ner, så jobbar hon mycket bättre när jag sitter ner och håller ihop henne ordentligt. Hon är också lätt att reglera hastigheten på när man sitter i galoppen. Men fokus framöver är att hålla igång en jämn galopp på böjt spår!

När vi var klara var Mirran ganska ordentligt svettig så hon fick en skön dusch ute i solen! :) Sedan sa Sofia att hon misstänkte att hon var halt så jag fick springa lite med henne och visa, och såklart ser hon halt ut när man springer på grusväg eftersom hon är så öm... Fattar inte varför dom tog av henne skorna, för hon visade ingenting när jag red i gräset.. Men jaja, det är ju inte min häst.

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0