15 juni

Igår när jag kom till stallet så såg jag att de släppt ut hästarna i sommarhagen! Jättemysigt, men förjävligt om man inte hittar hästarna då hagen är ENORM. Och det var såklart det som hände mig... Fick leta i säkert 10-15 min -.- Men jag red iaf på samma äng som förra gången och fokuserade mest på skänkelvikningarna. Jag tänkte väldigt mycket på att inte tappa min sits och glida bak för mycket med skänkeln som jag väldigt lätt gör annars, och att Mirran inte ska korsa/snedda för mycket utan att det ska gå i en rakare diagonal. Vet inte om det är jobbigare, men hon verkar tycka det iaf! För om man ber henne så kan hon gå helt rakt åt ena hållet så man måste hålla emot så det blir en diagonal och inte bara rakt åt sidan.. Det gick ganska bra, åt vänster så bara flöt hon undan för skänkeln i en bra diagonal där man kände att hon hade hela kroppen med sig! Men åt höger däremot var det lite svårare, men det är ju hennes svaga sida i allt så inte så konstigt. Kan ha vart vrickningen som gjorde sig påmind också. Men några fina fick vi till iaf!

Sen började vi jobba i trav där jag red på en 8 där vi gjorde skänkelvikningar där volterna möts eller vad man ska säga. Det gick ganska bra förutom att hon taggade på så fort jag vände mot stallet.. Dessutom orkar hon inte alls lika bra skänkelvikningar i trav, så det får vi jobba mycket på! Här försökte jag även sitta ner i traven vilket jag gör väldigt sällan nu för tiden MED stigbyglar.. Det är såå jobbigt, hehe! Men nu kämpade jag verkligen med att inte tappa min sits och sträcka på mig hela tiden. Jobbigt när man ska hålla koll på allt både hästen och en själv gör juuu!

Provade på lite galopp också men det slutade bara med kaos, vansinnesgalopp, så nae.. Vi jobbar med det någon annan gång.

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0