3 april

Red tillsammans med Sofia/Fanita igår och med tanke på att det regnade så gick det faktisk väldigt bra då hon alltid brukar bli lite tjurig när det regnar. Provade att galoppera nere på ängen fast det gick inte så överdrivet bra då hon blev stark och drog mot Fanita så när jag försökte samla henne så blev hon sur och började bocka och ha sig.. Red upp till ridbanan efter ett tag när Sofia red upp till stallet och red där istället. Jobbade på samma sätt som de senaste gångerna, dvs trav över bommar med väldigt lös hand vilket gick sådär, hon blev ganska distraherad eftersom hästarna i hagen fick mat. Galopperade sen på volt som däremot gick bra! Lite seg i början så jag fick göra lite tempoväxlingar för att väcka henne, sen gick det bra. När jag skrittade av så försökte jag svänga henne mycket från spåret genom att bara flytta tyngdpunkten vilket hon lyssnade rätt bra på faktiskt men tänkte öva mer på det eftersom jag då kan använda allt mindre hjälper i resten av ridningen sen.

+ Hon gjorde bra skänkelvikningar i skritt

- Hon blir lätt distraherad av omgivningen

Att tänka på:
Jag måste jobba på att hon ska gå i en samlad galopp ute!


                                           Klippte även manen på lilltjejen (mobilbild)


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0