27 april

Idag ville jag göra något annorlunda så jag red in i skogen där vi har en liten terrängbana skulle man kunna kalla det. Det är en stig som går runtrunt med en ganska brant backe i slutet efter alla hinder. Men eftersom rätt många hinder säckat ihop lite så gick jag först runt och byggde upp alla igen innan vi satte igång. Självklart krävde jag inte särskilt mycket där utan ville bara ha lite kul, försökte bara få henne att arbeta lite i backen ist för att bara rusa järnet. Men det var kul! :)
Sen red vi ut på ängen och tränade galoppfattningar i vänster galopp. Gjorde såklart några i höger också men dom går redan så bra så hon behöver inte lika mycket träning i höger. Det gick sådär med fattningarna asså.. Hon tänker inte alls lika mycket frammåt i vänstern och ganska många fattningar resulterade bara i slängtrav. Men det är bara att övaövaöva så blir hon starkare! Tror ganska mycket beror på mig som ryttare också, att jag inte håller ihop henne ordentligt så det blir lite flängigt ibland.. Något vi båda behöver öva på alltså!

Hoppade även studsen några gånger och nu tvekar/vägrar hon inget alls och det är såå skönt!! Känns som att alla hennes negativa sidor sakta börjar försvinna :D


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0