20 april

Eftersom att jag bara lekt runt och hoppat de senaste gångerna (skrev inte om i söndags 17e) så idag blev det att jobba lite mer i dressyren! Men det är så kul nu för tiden när jag ska hämta Mirran i hagen så kommer hon till mig med spetsade öron istället för att springa iväg skitsur som hon oftast gjorde förut! Mina små amatörledarskapsövningar verkar ju fungera :)

Iaf så red jag först runt lite på ängen i skritt och trav och gjorde massa skänkelvikningar, gick sådär. Hon var ganska tjaffsig och förvånandsvärt går ju alltid skänkelvikningen i stallets riktning såå mycket lättare! Men efter ett tag så lyssnade hon bättre så då red jag upp till ridbanan och fortsatte på samma sätt där med massa skänkelvikningar och volter. Det gick inte heller helt lysande, hon verkade lite döv för hjälperna ibland nästan och jag fick rida ordentligt för att hålla ihop henne så hon inte skulle falla isär och bli lång. Gjorde lite trav-skritt-trav osv ett tag för att hon skulle bli alertare vilket också hjälpte.

Sen gick jag över till galoppen som numera går mycket bättre överlag! Dock har jag märkt att hennes vänstergalopp är mycket svagare än högern så den måste jag jobba mer med. Fortfarande så måste jag ge henne enormt mycket stöd i galoppen för att hon ska orka men hur ska hon kunna förbättras om jag inte kräver att hon ska arbeta lite? Jag var iaf nöjd med galoppen ganska snabbt så då gick jag ut på ängen igen så hon fick sträcka ut sig lite i galoppen och sen skrittade jag av för hand

+ Känns som att vårat band stärkts, vilket är kul
Hon hoppar utan att vägra en enda gång!


- Jag måste hålla ihop henne bättre i traven överlag
Jag måste hålla mer koll på min sits och hjälperna
Hon får inte sakta av/svänga iväg av sig själv..

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0