14 april - bild

Idag blev det ett till riktigt svettpass!
Skrittade som vanligt runt på vägen på långa tyglar, standard uppvärmningen, tycker det är så mysigt! Sen iaf så red jag ganska långa konditionsintervaller i galopp runt på ängen tills hon blev helt blöt av svett på halsen hehe.. Hoppade också stocken några gånger bara för att hon (och jag) tycker det är så kul! Varvade ner ett tag innan jag red in på ridbanan för att rida lite mer krävande. Där inne travade jag lite bommar för att hon skulle få lyfta på fötterna lite och sen hoppade jag ett sockerbitshinder i både trav och galopp. I början var hon ganska jobbig och det kändes som att hon bara stretade emot vart jag än styrde i galoppen så jag fick jobba som en DÅRE innan hon lyssnade! Men efter ett tag så fick vi faktiskt till en riktigt fin och samlad galopp på mittvolten även fast jag fick kämpa som fan för att hålla ihop henne i form, men det gick! :D Blir så himla stolt över både henne och mig själv för att jag typ äntligen efter 2 år kan rida henne ordentligt haha.. Hon kräver ett sånt enormt tålamod den hästen.


Tog två bilder på henne för att jämföra med dom jag tog för 3 veckor sen, man ser inte så jättestor skillnad men lite smalare tycker jag allt hon blivit! ;) + att musklerna på hals och bog är tydligare




                                                                Jämfört med


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0