12 april

Fan vad Mirran vägrade samarbeta idag... Först när jag skrittade på vägen så kändes hon pigg och glad liksom och samma när jag travade en bit på lite längre tyglar så drog hon ingenting eller så, men sen när jag kom upp på ängen och skulle börja trava ena långsträckan så drog hon totalt.. Först lät jag henne rulla på i en lite snabbare trav för att sträcka ut sig, men när hon sedan rullade över i galopp så var det kört! Hon blev helt uppspelt och jag fick trava massa småvolter så att hon skulle lugna ner sig vilket inte hjälpte alls utan hon började bara kicka när det blev för jobbigt. När hon sen efter ett tag var lugn i traven skulle jag försöka galoppera på en volt, då blev allt bara kaos igen. Långa jäkla bockserier, drog tyglarna ur händerna på en och bara va allmänt hopplös. Blev lite irriterad på henne eftersom hon skött sig så bra de senaste veckorna, och så kommer "gamla" Mirran fram igen -.- Men jag gav inte upp! Jag SKULLE galoppera den där jävla volten i båda varv, och till slut efter ganska mycket bråk så gav hon upp och gick ganska fint faktiskt, skam den som ger sig!

Då var jag nöjd där iaf och travade runt hela ängen upp till sockerbitshindrena (som var dagens egentliga plan) Hoppade stocken hela utan att tveka och sen hoppade jag ett väldigt lågt hinder i en åtta några ggr med både väldigt snäva svängar och lite större. Gick helt utan problem när damen väl "vågat" sig äver första gången. Blev ett litet svettpass men det behövdes! Myste lite i hagen efter också hihhih, trevligttrevligt


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0