4 maj

Som jag skrev förra gången så satsade jag ännu hårdare på galoppintervallerna idag efter uppvärmningen. Totalt red jag 8 intervaller, 4/varv och det fick riktigt bra. Hennes galopp har blivit mycket skönare att sitta ner i nu när hon blivit starkare! Fattningarna idag blev också bättre, har börjat förstärka genom att säga galopp vid fattningen så verkar hon fatta bättre haha, smart häst? Trodde även att hon skulle bli svettigare och flåsigare men det var inte så farligt faktiskt! Hennes kondition börjar komma tillbaka wiihu :)

Efter galopparbetet skrittade jag en bit på helt långa tyglar och sen började jag rida i massa volter och åttor i skritt för att mjuka upp henne för att sedan jobba i trav på volt. Hon var inte så mjuk som jag velat men det är ju inte så konstigt då hon rids så lite. Tror hon var lite trött i bakkärran också för det kändes typ som att hon fick mjölksyra när jag red ihop henne ordentligt i traven, så då lät jag henne trava runt på längre tyglar istället och då sprang hon med mulen nere vid marken nästan hehe.

Hoppade lite studs som tyvärr stog för långt ifrån varandra för lilla Mirran så vi kom lite fel hela tiden eftersom jag gärna vill korta upp innan hindret så hon inte ska rusa och hoppa på fart utan på styrka istället, men då kom man fel istället.. Gjorde dock inte så mkt då hindrena va låga men blev inget bra flyt. Efter det skrittade jag av för hand och då blev det lite klättring innan vi gick upp till stallet.

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0