29 maj

Idag var Mirran en riktig liten bitch i hagen när jag skulle hämta henne.. Så jobbigt, hon höll på så väldigt mycket när jag började rida henne men nu har det typ försvunnit. Men hon hade väl en dålig dag, men därför iaf så trodde jag att hon skulle vara jävlig hela ridpasset men så fel jag hade!

Efter uppvärmningsrundan så tänkte jag egentligen bara köra ett ordentligt galopppass, men hon var så jäkla stel och drog jättemycket åt stallet så istället fick jag göra massa skänkelvikningar för att mjuka upp henne. Sen så jobbade jag i trav och försökte få henne att behålla formen i avsaktningarna så vi gjorde typ 1000 trav-skritt-trav osv. så att hon även blev väldigt alert för skänkeln. Jag tycker det gick bra efter ett tag, även fast hon blev ganska taggad. Men det är ändå bra att hon får massa motor för då gör hon mycket bättre skänkelvikningar i trav också. När hon jobbade på där så gick jag över till galoppfattningar. Tänkte liksom upp en sträcka och hur många fattningar jag skulle få in där. Det gick asbra faktiskt! Hon tog fattningarna direkt från kort skritt utan spring emellan. Fick tom till en skänkelvikning i galopp!! Så det gick väldigt bra, hon gick i en fin och kontrollerad galopp så jag var miiicket nöjd med henne.

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0