25 maj

Idag tog vi som sagt en promenad för hands och sen blev det lite longering på ängen. Själva promenaden gick jättebra, det kom en fet jävla turistbuss (vad gjorde den där?) på den smala vägen och Mirran blev inte ens nervös. Så skönt att ha en stabil häst! Tog en bit i trav och där försökte hon inte alls springa ifrån mig även fast linan var helt slak utan hon sprang i exakt samma tempo som mig, duktig heezt!

Sen så började vi longera på riktigt på volt vilket Mirran typ hatar mest av allt.. hehe. Eftersom att hon inte är en så överdrivet självgående häst så måste man driva nästan hela tiden för att hon ska ha ett någorlunda bra tempo + att det är väääldigt svårt att få henne att börja trava.. Går man för nära när man driver så kickar hon efter en och hon ser sur ut nästan hela tiden. Att galoppera vid longering är ju bara att glömma.. Tyvärr så blir det ju så att jag avstår från att longera eftersom jag vet att det går dåligt, när det borde vara tvärt om!
Men stundvis så gick hon iaf avslappnat och med sänkt huvud så det är bara att träna mer på. Jättebra också eftersom att det stärker hennes självbärighet osv! Måste bara fixa ett dressyrspö både till ridningen och så underlättar det när man longerar :)


                Tog en fin liten bild under promenaden, tror Mirran fick syn på nån annan häst


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0