22 maj

Gjorde typ inget speciellt när jag red igår, eller en liten mix med smådelar av det vi tränat på under senaste tiden. Först blev det några galoppintervaller efter uppvärmningen där min lillebror sprang med ett tag på faktiskt, innan vi racea förbi ;) Sen red jag lite tempoväxlingar i skritt och trav vilket gick helt okej, hon var lite bråkigare den här gången än förra men det lär vara för att jag galopperade precis innan. Sen travhoppade jag ett sockerbitshinder i en 8 med fokus på att hon ska gå lugnt direkt efter hindret. Och det var typ det!

Den här veckan är Sofia bortrest så jag ska upp tis, ons, tors och sön den här veckan = hårdträning för Mirrsan! Har planerat lite vad jag ska göra så det inte blir så enformigt. Det mesta beror på hur vädret blir men någon dag ska jag longera/ta en promenad vid hand, någon dag med fokus på galoppintervaller och någon dag en lite längre uteritt. Måste tänka på att variera ridningen när jag försöker bygga lite muskler och kondition på henne.


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0