24 mars

Igår så blev det lite lättare travjobb då jag hade rätt mycket träningsvärk! Men jag började med att skritta på långa tyglar på vägen och bara försökte få henne framme för skänkeln. Sedan när vi kommit upp på ängen så travade jag henne bara fram och tillbaka ett tag utan något större krav på form. Gjorde lite tempoväxlingar men arbetade mest med att få bort min ovana jag fått att dra upp och bak hälen när jag skänklar (se bilden).. Måste verkligen tänka på det! Sen travade jag henne iaf på ridbanan på slutet och jag tyckte att det gick riktigt bra faktiskt. Hon lyssnade bättre än vanligt!

+ Hon verkade koncentrerad
Jag var mer bestämd i min ridning

- Jag måste få henne att gå i en stadigare form

Att tänka på:
Ha hälen i rätt läge när jag skänklar!!!



Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0