22 mars

Idag följde Bella (som fyller år idag, GRATTIS) med mig till stallet så vi tog en mysig skrittur på den längre turen. Mirran var mycket mer lyhörd idag än i Söndags när jag red med Sofia. Förutom en äng där det var snö typ till knäna på hästarna där dom fick plusa fram så arbetade jag henne ingenting för Sofia hade erbjudit sig att hjälpa mig med Mirran, jättesnällt!

Så när vi kom upp till ridbanan igen så började vi arbeta med galoppen eftersom det är hennes svagaste sida. Eftersom hon alltid genar så mycket i hörnen så var det det vi jobbade mest med, gick sådär men övning ger ju färdighet! Tränade även på att hon ska lyssna mer och reagera snabbare på mina hjälper, både bakåt och framåt. Försökte även få henne att gå precis brevid ett hinder som hon är "rädd för.

+ Efter ett tag fick jag fram henne mkt mer för skänkeln
Hon gick väldigt nära hindret i skritt och trav

- Hon slutade aldrig gena..
Jag måste bli bättre på att samla ihop henne i galoppen
Träna kondition!!

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0