20 mars

Idag red jag tillsamans med Sofia/Oliwer och det gick i stort sätt skitdåligt...
Först skrittade vi fram på vägen och då kändes hon riktigt pigg och glad, men redan när vi travade lite på grusvägen så kände jag att hon bara totalignorerade mina förhållningar. Sket i det då och red upp till ängen och red på en volt i snön brevid ridbanan, och fan vad hon bara totalignorerade mig! ALL hennes uppmärksamhet var på Oliwer på ridbanan... Fick verkligen jobba med skänklarna för att hon inte skulle dra ditåt, träningsvärk imorn!
Sen när jag skulle göra första galoppfattningen fick hon damp på riktigt, tog bettet, körde ner huvudet och bara sprang och kickade.. Försökte fatta båda galopperna åt olika håll på ängen men det gick verkligen inte! Efter ett tag så kunde jag inte ens skritta utan att hon började resa sig osv, då gav jag upp! Känns dumt att bara sitta och bråka..

+ Hon var pigg i början och höll Oliwers tempo i skritten

- ALLT annat! Värst var galoppfattningarna

Att tänka på:
Nästa gång ska jag verkligen rida dit JAG vill HELA passet. Hon ska inte få bara stanna helt plötsligt, dra åt olika håll osv. Jag måste också planera mer vad jag vill


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0