19 juni

Igår var det ju riktigt skitväder så jag var ganska negativ till att åka och rida.. Men så fel man kan ha, det där var nog en av dom bästa ridturerna på länge! :)

Började med att skritta en lite längre runda där hon skrittade på i frivilligt friskt tempo och lyssnade bra på min skänkel och sits. Kändes också som att hon typ kom upp med med ryggen än vanligt, men vet inte.. Går bara efter känslan. Dock sen när vi var nästan framme vid ängen sista vägen så var det någon som lagt en totalt livsfarlig blå presenning.. Tog säkert en kvar att få henne att gå förbi den utan att gena ut i ängen, men vi kom förbi! :)

Där väl ute på ängen började jag jobba henne lite mer, gjorde skänkelvikningar som hon tog helt ok. Ryggade ganska mycket som hon blivit riktigt lyhörd på nu, har gjort det mycket lately eftersom det känns som att hon aktiverar bakbenen ordentligt när man gör det! Sen övergick jag till traven där hon först var ganska springig och hård i munnen, så jag försökte först göra lite skänkelvikningar för att hon skulle lugna ner sig lite men det funkade inte särskilt bra.. Så istället provade jag att först rygga en bit, sen direkt till trav, halt, skritt, rygga, trav osv. Varierade hela tiden så det inte blev rutin. Detta svarade hon väldigt bra på, hon blev väldigt känslig för skänkeln och jobbade på bra! Efter ett tag gick jag över att fatta galopp direkt efter ryggningen vilket gick extremt bra!! Kändes verkligen att hon jobbade på bra och det blev inget spring emellan. Det gjorde jag några gånger tills jag var helt nöjd och då travade jag av henne i det höga gräset så hon fick lyfta benen ordentligt. Mycket nöjd med hela passet! :D

Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0