12 juni

Var riktigt varmt idag så det blev ett ganska kort men intensivt pass!
Mirran har vrickat sig för några dagar sen så jag tog det lugnt i början för att känna hur hon kändes, dock markerade hon ingenting alls förutom att hon var lite stel så jag red på som vanligt efter ett tag. Först försökte jag mjuka upp henne lite i skritten genom att göra tempoväxlingar, rygga, skänkelvikningar osv och det tog ganska lång tid innan hon släppte till men när hon väl gjorde det gick jag direkt över att jobba med galoppintervaller. Jag red på en annan äng än vanligt idag som har en lååång raksträcka så det var väldigt bra träning för Mirran att hålla igång en galopp med jämn takt. Första 4 sträckorna stog jag upp och red på kanten så Mirran fick lite hjälp av den. Det gick faktiskt bra, hon var lite svagare i höger så där fick jag hålla om henne lite med benen så att hon skulle orka. Dom sista 2 sträckorna satt jag ner och red i mitten av ängen så att hon fick balansera sig själv lite mer och även det gick bra! Efter det var hon ganska rejält svettig så jag travade henne på volt längst nere på ängen ett tag och gud vad fint hon gick stundvis då! Hon kändes mer självbärande än vanligt och höll inte på att dra nånting. Dock när jag bytte varv och började trava på en lite mindre volt då började hon halta lite så då saktade jag av direkt och skrittade av på långa tyglar. Då kände jag ingenting av hältan menmen, hon hade ändå jobbat på fint så det fick räcka! Sen fick hon en mysig dusch och gick såklart direkt ut och rullade sig efter haha, värd dusch..


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0