24 april försenat

Red ganska länge i Söndags för att rida igenom henne ordentligt. Började med att rida ut en lite längre runda än vanligt med lite galopp och travsträckor, där skötte hon sig bra och var pigg och glad! Sen när vi "kom hem" igen så galopperade jag runt lite kravlöst på ängen och hoppade några gånger. Försökte få henne att hoppa studsen utan att rusa så mycket vilket gick toppen!

Sen red jag in på ridbanan för att rida lite dressyr. Då la jag upp stigbyglarna för att jag tycker att jag kommer åt mycket bättre då och får en bättre sits! Red väldigt mycket skänkelvikningar, volter och lite sånna mjukgörande övningar som gick toppen, måste dock köpa ett riktigt dresyrspö så att jag lättare kan påminna henne om att rumpan också måste hänga med ordentligt. Men jag tyckte ändå hon skötte sig bra! Sen övergick jag till att jobba i trav där jag verkligen tänkte på att hålla ihop och sysselsätta henne hela tiden. Jag tycker det gick riktigt bra, fick ett bra flyt och vi fick nog till dom bästa skänkelvikningarna i trav hittills! Tror det var för att jag red utan stigbyglarna och därför kom åt henne bättre och får en stabilare sits. Sen tog jag lite galopp i båda varven som gick bra, måste fortfarande jobba som en dåre men vänstern kändes stabilare iaf. Går frammåt!

Måste be nån fota nån gång när jag rider så ja får se själv hur det ser ut :)


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0