27 mars

Började som vanligt med att skritta på långa tyglar på vägen, pappa gick med oss idag. Sen när vi kom rund på grusvägen så tog jag tyglarna och började känna så att hon var alert på tempoväxlingarna, gjorde lite skänkelvikningar osv. och då kändes det verkligen som att hon hade fokus på allt annat utom mig fast hon lyssnade ju ändå. Väl uppe på ängen så joggade jag runt lite i trav, gjorde lite serpentiner så att hon skulle koncentrera sig mer på mig. Hon kändes inte helt 100% men ändå helt ok.

Sen red jag upp på ridbanan där jag travade henne över några bommar vilket gick jättebra, hon höll inte på att tveka som hon brukar. Försökte även få henne att gå avslappnat förbi hindret som står i ena hörnet. Under hela travarbetet så kändes hon lite seg så jag bestämde mig för att galoppera istället, och vilken galopp hon fick! Först började hon såklart tjaffsa vid hindret men när jag sa åt på skarpen så slutade hon helt och gick i en så jävla fin galopp! Var så sjukt lycklig :D Hon gick lugnt och samlat utan att kicka en ända gång i något varv och det har ALDRIG hänt under de 2 åren jag ridit henne. Känns som att endast den här veckan av lite nogrannare träning redan gett resultat vilket är askul!


+ Galoppen!
Känns som att hon lyssnar mycket mer på mig nu

- Hon var lite tung och seg i traven

Att tänka på:
Göra travarbetet lite "roligare" så att hon inte bara rullar på i samma tempo och blir tung


Kommentarer

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0