Hmm..?

Jag vet att folk kanske irriterar sig på att jag ifrågasätter det här eftersom att det handlar om ett mordförsök, men läs det här:

"En tonårsflicka blev vid halv fyra-tiden i eftermiddags knivhuggen i ryggen av en man i Upplands Väsby norr om Stockholm."

Det jag stör mig på är att både tjejen och killen var 16 år, men ändå så framställs det som att en vuxen man kommit och knivhuggt en liten oskyldig flicka?!
Varför gör dom så egentligen?
Jag förstår ju att de vill locka läsare genom att försöka förstora upp händelsen eftersom fler bryr sig ifall det varit en vuxen, låt säga 45+ som knivhuggt en tjej, men så var det ju inte!
Det var säkert bara ett tonårstjafs som gick rejält överstyr liksom...

Kommentarer
Postat av: josephine

tack!

2009-05-27 @ 23:51:54
URL: http://mariejane.blogg.se/
Postat av: Nina

tack så mycket sötnos! :)

den kostade 500 kr!



PUSS

2009-05-28 @ 15:13:10
URL: http://totalflopp.blogg.se/

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0