Artist vs. Musiker

Själv så tycker jag att det är helt olika saker att vara en artist eller en musiker (bättre ord kanske finns..)! Därför att i mina ögon så är en artist en sån som får sin musik av någon massproducerande låtskrivare och sen bara sjunger det som står på pappret. Exempel är Britney Spears och alla de dära.. Det som jag tycker är coolt är sånna som själva skriver sin egen musik och liksom gör allting själv ur eget huvud.
då blir texterna så mycket personliga och nytänkande, dont you think?
Ursäkta mig alla galna Britney Spears fans, men hur kul är det att lyssna på en låt där de säger samma ord över 60 gånger (läs; womanizer!!)
Själv så lyssnar jag nästan bara på sån musik som man kan känna igen sig i, som man verkligen känner någonting för. Och jag har mycket svårt att tänka mig att någon gör det i en tex timbaland låt, när alla låter likadant!

 Brittan VS. Miss Li 

Kommentarer
Postat av: elli

ja men precis! kul med variation. gå från ena dagen som blåögd till andra som brunögd :D

2009-01-17 @ 17:04:26
URL: http://ellinorak.blogg.se/
Postat av: JONNA

måste dock säga att brittan var söt på den där bilden! :D

lite kurvigare & glad ser hon ut !

2009-01-17 @ 17:47:15
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0