Stegringar

Kom nyss hem från Vallentuna. har varit och ridit Mirran igen. Blev mest skritt och lite trav idag eftersom det är så isigt! Klättrade lite i skogen också.
Men nu ska jag komma till saken. När vi red runt i skogen så fick vi syn på en rådjursfamilj, varken Mirran eller dem verkade bli rädda så vi red efter dem ut på ängen.
Vi stod och tittade på dem ett tag, men sen när de sprang iväg så ville tydligen Mirran springa efter. När jag då började skritta åt andra hållet blev hon crazy. Hon stegrade, bockade och snurrade runt ett tag och det var faktiskt lite läskigt.
Jag som aldrig suttit på en stegrande häst förut! Menmen, efter ett tag lugnade hon ner sig och så red vi tillbaka till stallet.
Ingen skada skedd alltså, men lite skarrigt var det.
  Nån stegrande häst. Inte Mirran alltså

Kommentarer
Postat av: ems

Min pålle stegrade sig på hopplektionen i torsdags.

Han rusade mot hindret så jag höll honom tillbaka.

Då stegrade han haha.

Min mamma som satt på läktaren fick hjärtattack vill jag lova :p

2009-02-09 @ 00:59:38
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag blir så jäkla rädd när sånt där händer, tur att man har en lugn häst så det inte är alltför ofta ;)

2009-02-09 @ 22:36:47
URL: http://sulvan.blogg.se/
Postat av: sofia

haha, det kan absolut inte vara min häst (A) som älskar att leka lite :P

hehe

2009-02-10 @ 18:22:12
URL: http://sofialinneajonsson,blogg.se

Kommentara här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du blogg?:

Kommentar:

  • Follow linnns
  • Trackback
    RSS 2.0